Maestrul si Margareta - Mihail Bulgakov



 - Ei, cine esti?
 - Din forta o frantura;
Ce face Binele - cand Rau`l vrea.

                          Goethe, Faust

"Iubirea a tasnit in fata noastra asa cum tasneste din pamant un criminal pe o stradela, si ne`a lovit deodata pe amandoi! Asa loveste fulgerul, asa loveste un pumnal finlandez." - Maestrul-


"Pe neasteptate, m`am facut cu un prieten. Da, da, imaginati`va, in general sunt inclinat sa nu ma apropii de oameni, dispun de o ciudatenie draceasca: ma apropii de oameni cu dificultate, cu suspiciune, cu banuiala. Si, imaginati`va, in aceasta situatie mi`a intrat in suflet un individ neprevazut, neasteptat, si care dracu` stie cu ce semana in exterior, c`a inceput sa imi placa extrem de mult de el." - Maestrul - 


"M`am culcat suferind si m`am trezit bolnav. Deodata, mi s`a parut ca intunericul toamnei va sparge geamurile, se va insinua in camera si o sa ma inec in el, ca intr`o cerneala." - Maestrul -


"Urmeaza`ma, cititorule! Cine ti`a spus ca nu exista in lume iubire adevarata, credincioasa, eterna? Sa i se taie mincinosului limba mizerabila! Urmeaza`ma, cititorul meu, numai pe mine si o sa`ti arat o asemenea iubire!" 


"Neaparat se va intampla ceva, pentru ca nu se poate ca un lucru sa dureze vesnic. Si, mai mult, visul meu a fost premonitoriu, bag mana`n foc." - Margareta -


"Totul in jur era mort si asa de morocanos, ca`ti venea sa te spanzuri de plopul acela tremurator de langa micul pod. Nicio adiere de vant, nicio miscare a norului si niciun suflet viu. Iata un spatiu infernal pentru un om viu!"


"-Nu, asteptati... Stiu ce fac, Dar o fac numai pentru el, pentru ca nu mai am alta speranta in lumea asta. Dar vreau sa va spun ca, daca o sa ma duceti la pierzanie, sa va fie rusine! Da, rusine! O sa pier din cauza iubirii!" - Margareta -


"Zei, zei ai mei! Ce trist e pamantul seara! Cat de tainice sunt ceturile de deasupra mlastinilor! Cine a hoinarit prin ceturile acestea, cine a suferit mult inaintea mortii, cine a zburat deasupra acestui pamant purtand in spate o povara peste puteri, acela stie asta. Cel obosit o stie."

Niciun comentariu:

Secretul fericirii

E țeapă, nu există un secret al fericirii. Toți știm că trebuie să fim fericiți cu ce suntem și mulțumitori pentru ce suntem și ce avem. Mul...